Silablado
Bibliografía
-
1. Informe citado en: Gardner, H. (1987), “La nueva ciencia de la mente: Historia de la revolución cognitiva”
Editorial Paidós -
2. Por ejemplo: Fantz, R.L. (1964), “Visual experience in infants: Decreased attention to familiar patterns relative to novel ones”
Science, 146: 668-670 -
3. Siqueland, E.R. y DeLucia, C.A. (1969), “Visual reinforcement of non-nutritive sucking in human infants”
Science, 165: 1.144-1.146 -
4. Striano, T. y Tomasello, M. (2001), “Infant Development: Physical and Social Cognition”
International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, págs. 7.410-7.414 -
5. Meltzoff, A. 1999), “Origins of theory of mind, cognition and communication”
Journal of Communication Disorders, 32: 251-269 -
6. Spelke, E. S. (1976), “Infants' intermodal perception of events”
Cognitive Psychology, 8: 553-560 -
7. Meltzoff, A. N. y Moore, M. K. (1977), “Imitation of facial and manual gestures by human neonates”
Science, 198: 75-78 -
8. Meltzoff, A. N. y Moore, M. K. (1983), “Newborn infants imitate adult facial gestures”
Child Development, 54: 702-709 -
9. Kuhl, P.K. y Meltzoff, A.N. (1982), “The bimodal perception of speech in infancy”
Science, 218: 1.138-1.141 -
10. Kuhl, P.K. y Meltzoff, A.N. (1984), “The intermodal representation of speech in infants”
Infant behavior and development, 7: 361-381 -
11. Siobhan Holowka y Laura-Ann Petitto (2002), “Left Hemisphere cerebral specialization for babies while babbling”
Science, 297: 1.515 -
12. Laura-Ann Petitto (2001), “Language rhythms in baby hand movements”
Nature, 413: 35-36 -
13. Gardner, H. (1983), “Estructuras de la mente. La teoría de las inteligencias múltiples”
Ed. Fondo de Cultura Económica -
14. Doman, G. (2000), “Cómo enseñar a leer a su bebé. La revolución pacífica”
Editorial EDAF -
15. Baillargeon, R. (2004), “Infants’ reasoning about hidden objects: evidence for event-general and event-specific expectations”
Developmental Science, 7 (4): 391-424 -
16. Por Ejemplo: Söderbergh, R. (2000), “Reading and Writing as Language Acquisition from the First Year of Life”
Research Symposium on High Standards in Reading for students from diverse language groups: Research, Practice & Policy, April 19-20, Washington, DC, Proceedings, págs. 59-77 -
17. Cueto, P.H. (2006), “Silablado. Un método natural y temprano para favorecer el proceso de enseñanza-aprendizaje de la lectoescritura”
Editorial Dunken
¿Querés adquirir nuestros libros?
SILABLADO
El Silablado es un método de enseñanza de la lectura, natural y temprano, diseñado para ser empleado con niños de edad preescolar.
Secciones
Enlaces útiles
PAGO Y ENVÍO
![PayPal - MercadoPago](assets/img-temp/pagos-footer.png)